Hoe kunnen we nog beter doen?

Eind vorig jaar organiseerde Fost Plus een eerste tevredenheidsenquête bij een deel van de intercommunales waarmee we samenwerken. Daarin werd gepeild naar hun mening over onze diensten. De resultaten geven ons inzicht in waar we als organisatie nog kunnen verbeteren. Ze gaven bovendien al aanleiding tot een aantal concrete acties.
In de enquête bevroegen we in totaal 17 intercommunales over vier grote thema’s: Fost Plus als organisatie, beheer en ondersteuning, communicatie en finance. Binnen die thema’s kwam een grote diversiteit aan topics aan bod, waaronder innovatie, transparantie, customer service, communicatie-aanbod en betalingen. Tijdens een nabespreking met hun accountmanager konden de intercommunales dieper ingaan op hun feedback.
Gemiddelde score van 73%
De gemiddelde score over alle topics heen bedroeg 73%. We zijn uiteraard tevreden met dit positieve resultaat, maar we gaan vooral aan de slag met de werkpunten die uit de bevraging naar boven zijn gekomen. Zo gaven de intercommunales duidelijk aan dat ze meer en beter geïnformeerd willen worden over de vele innovatieprojecten die we ondernemen en willen hierbij ook nauwer betrokken worden. In het najaar organiseren we daarom opnieuw een brainstormsessie over dit thema met alle stakeholders.
Op vlak van administratieve ondersteuning gaan we graag in op de vraag om opnieuw een aantal opleidingen te voorzien voor de gebruikers van ons online platform MyFost. We stuurden intussen al een mailing uit om te polsen naar de interesse van de verschillende intercommunales en hun afvalpartners. Voor het opmaken van de PO’s zoeken we naar een manier om duidelijker te formuleren voor welke activiteit de bestelbon werd opgemaakt.
Inzetten op communicatie
De intercommunales formuleerden ook een aantal duidelijke noden op het vlak van communicatie. Alle Vlaamse intercommunales tekenden recent nog in op de overkoepelende communicatieacties, wat toont dat we op de goede weg zitten om samen de juiste accenten leggen in de lokale communicatie. Nu ons communicatieteam weer op volle kracht draait, hopen we jullie vragen bovendien sneller te kunnen beantwoorden. Tot slot bieden we met deze nieuwe digitale nieuwsbrief een extra instrument om de afvalintercommunales beter op de hoogte te houden.
Alle feedback is welkom!
We willen langs deze weg alle deelnemende intercommunales hartelijk bedanken voor hun medewerking en hun open houding. De bevraging wordt eind dit jaar herhaald en uitgebreid naar alle intercommunales en een aantal partners, waaronder ophalers, sorteercentra en recycleurs.
Heb je zelf nog suggesties om onze dienstverlening te verbeteren? Laat het ons dan weten via fostplus@fostplus.be!