Update april '24

Eind 2023 voerden we een tweede tevredenheidsenquête uit bij onze partners. Met een globale score van 72% liggen de resultaten in lijn met die van 2022. Onze partners stellen onder meer het accountmanagement en ons communicatie-aanbod op prijs. Werkpunten liggen vooral op het vlak van administratie en innovatie.

In 2022 organiseerden we al een eerste tevredenheidsenquête bij zeventien intercommunales, waarbij we een globale score van 73% behaalden. In het najaar van 2023 stuurden we een tweede bevraging uit naar negentien intercommunales die nog niet aan bod waren gekomen. Op die manier hebben we nu een vollediger beeld van deze groep. Daarnaast organiseerden we voor de eerste keer een bevraging van onze afvalpartners, waaronder tien afvalbedrijven en sorteercentra en zeventien recyclagebedrijven.

Globale score van 72%

De enquêtes peilden naar de tevredenheid in vier domeinen: Fost Plus als organisatie, finance, communicatie en beheer en ondersteuning. De intercommunales gaven ons een algemene tevredenheidsscore van 72%. Dat ligt in lijn met de resultaten uit de eerste bevraging. Topics die goed tot zeer goed scoren zijn onder meer de facturatie en de betalingen, en de ondersteuning van onze accountmanagers. Ook ons aanbod op het vlak van communicatie scoorde goed, met een sterke stijging tegenover de eerdere rondvraag van 2022.

De voornaamste verbeterpunten zitten in de verdere optimalisatie van de administratie via MyFost. Zo kan bijvoorbeeld de omschrijving van de bestelbonnen duidelijker. Maar ook op het vlak van innovatie zien de intercommunales ruimte voor verbetering. Ze verwachten een pro-actievere houding, meer betrokkenheid en meer informatie over onze toekomstplannen.

De scores van de afvalbedrijven en de sorteercentra (72%) en de recyclagebedrijven (79%) zijn vergelijkbaar. Onze customer service, onze accountmanagers en ook de ondersteuning voor het buitenshuis sorteren werden op prijs gesteld. Net als de intercommunales verlangt ook deze groep een minder afwachtende houding op vlak van innovatie en een meer pro-actieve communicatie. Ook rond de typebestekken werden een aantal aandachtspunten geformuleerd.


Aan de slag met de feedback

We willen langs deze weg iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan onze enquêtes. Jullie open en constructieve feedback zal ons zeker helpen om onze dienstverlening en onze samenwerking verder te verbeteren. Een aantal van de verbeterpunten – vooral op het vlak van de administratie via MyFost – zijn we nu al aan het aanpakken, en ook rond innovatie werken we aan een aantal concrete acties. Wordt dus zeker vervolgd!

PMD residu

Waarom het toenemende residu in de blauwe zak een probleem is

Nieuwe erkenning

De nieuwe erkenning – wat verandert er?

30 jaar Fost Plus - Schrijf je in!

Schrijf je in voor voor de feestelijke editie van Mind the Circularity Gap!