Offerteportaal Help & FAQ
Handleiding
- Volledige handleiding voor het offerteportaal.
Veel gestelde vragen
Buiten een offerte kan u inderdaad meerdere gegevens beheren die u later in de offerte kan gebruiken.
Dit kan in de tabs 'Mijn gegevens', 'Mijn onderaannemers' en 'Mijn bibliotheek'.
Wanneer een offerteaanvraag gelanceerd is, kan u in de tab 'Lastenboek' het lastenboek opvragen en inkijken.
Van zodra het lastenboek opgevraagd werd, kan u in de tab 'Offertes' de offerte starten, verder afwerken en indienen.
De offerte dient digitaal ondertekend te worden met een gekwalificeerde electronische handtekening.
- Je kan gebruik maken van de gelinkte Fost Plus applicatie om de meetstaat te (laten) ondertekenen. De ondertekenmethodes die hierbij mogelijk zijn, zijn BeID, itsme® en Swisscom (eIDAS).
- Als je een eigen onderteken applicatie hebt, mag je ook uw inventaris in de eigen applicatie onderteken en de ondertekende inventaris opladen in het offerteportaal.
Meer uitleg is beschikbaar in de handleiding.
Voor de ondertekening met Swisscom, dient de ondertekenaar zich online via video te identificeren. De service is 24/7 beschikbaar in bijv. het Engels. Voor andere talen dient men rekening te houden met bepaalde uren voor dienstverlening.
Opgelet: Voor de identificatie via video dient u een stabiele internet connectie te hebben. Als de connectie weg valt, kan de identificatie niet correct gebeuren. Uw identiteitskaart of paspoort dient eveneens in goede staat te zijn.
Voorbeelden van hoe het de identificatie verloopt:
Als de identificatie correct verloopt ontvangt u een bevestigingse-email en kan u de offerte verder ondertekenen.
Dit proces duurt meerdere minuten. Begin aldus tijdig aan de offerte en de ondertekening.