Patat is de best sorterende frituur!

Vandaag zal de zaakvoerder van Frituur Patat in Oostakker gehuldigd worden in het kader van een wedstrijd rond het sorteren van PMD in frituren. Fost Plus en keurlabel Best-Frit willen de Belgische frituren met de sorteerwedstrijd aanmoedigen om ook in de zaak beter te sorteren.

“Waar we het thuis allemaal evident vinden om ons PMD netjes apart in te zamelen, blijkt dat in de snacksector vaak niet zo evident”, verduidelijkt Tim Mertens van Best-Frit. “Onder het motto ‘het klimaat begint in de eigen straat’, willen we als keurlabel voor de Belgische frituren het goede voorbeeld geven. Daarom werd deze wedstrijd opgestart in samenwerking met Fost Plus.”

“De frituur is net zoals de PMD zak, hét Belgische erfgoed bij uitstek”, verklaart Fatima Boudjaoui van Fost Plus. “Bij een goed pak frieten hoort een fris drankje, vaak in blik of plastic flesje. Fost Plus wil alle drankverpakkingen die  buitenshuis geconsumeerd worden recycleren. Het leek het ons dan een goed plan om een sorteercampagne in de frituur te beginnen, om alle drankverpakkingen die in de frituren verbruikt worden, in te zamelen. We daagden de frituuruitbaters uit om een afvaleiland te voorzien in de zaak én de klant creatief te activeren rond sorteren. Samen met Best Frit hebben we de winnaar, Frituur Patat in Oostakker, aangeduid.”

Best-Frit en Fost Plus bekeken onafhankelijk van elkaar alle inzendingen en quoteerden ook onafhankelijk. De winnaar stond bovenaan de lijst van de twee partners.  Hun concept ziet u op de foto in bijlage. “Het afvaleiland werd uitzonderlijk origineel ingericht”, concludeerden de juryleden. “Het concept maakt ook visueel, b.v. door het gebruik van blauw voor PMD, de link met wat de klanten thuis kennen.”

Als winnaar krijgt Frituur Patat niet alleen een beetje eeuwige roem. De eigenaars krijgen ook een Iphone X voor de geleverde inspanningen. Tegelijkertijd zullen de klanten van Frituur Patat getrakteerd worden op 100 pakjes friet.

Sorteren is een gezamenlijke inspanning, en dus belonen we ook graag de klanten die hiertoe bijdragen.

Download hier het persbericht