Duurzaamheid en ecodesign: essentieel in bedrijfsstrategieën

Almaar meer bedrijven zijn er zich van bewust dat ze hun milieu-impact gevoelig kunnen laten dalen door te investeren in duurzaamheid en ecodesign. Daarom zetten ze steeds talrijker de stap naar concrete acties. De vernieuwende wind die door de verpakkingssector waait, speelt perfect in op de wensen van de consument die steeds meer oog heeft voor de ecologische voetafdruk van zijn aankopen.

Ter gelegenheid van de Europese Week van de Afvalvermindering zetten Fost Plus en Val-I-Pac deze donderdag 23 november de ondernemingen met de verdienstelijkste projecten in de schijnwerpers op de vierde editie van de Greener Packaging Awards.

De roep van bedrijven en consumenten naar groene verpakkingen klinkt almaar luider

Het nut van verpakking is niet altijd duidelijk. Toch speelt verpakking een essentiële rol om de kwaliteit en de versheid van voedingsmiddelen te vrijwaren en zo verspilling tegen te gaan. Bedrijven hebben de maatschappelijke verantwoordelijkheid om de milieu-impact van verpakkingen te verminderen. Daarom spannen ze zich in om het ecodesign en de duurzaamheid van industriële en huishoudelijke verpakkingen te verbeteren.

De Greener Packaging Awards, georganiseerd door Fost Plus en Val-I-Pac, belonen sinds 2012 elk jaar ondernemingen die een duurzame en innovatieve aanpak met betrekking tot verpakkingen uitdokterden.

Lees het volledige persbericht