Denk aan de toekomst. Blijf goed sorteren.

Denk aan de toekomst. Blijf goed sorteren.

Met deze boodschap wil Fost Plus consumenten motiveren en herinneren aan de reden waarom we sorteren.

Centraal in deze communicatiecampagne staat opnieuw de opvallende, futuristisch ogende reclamespot van de vorige campagne. Daarin zien we een jongetje in contact treden met zijn vader, die zich aan boord van een ruimteschip bevindt. Waarover ze het hebben? Het sorteren van verpakkingen, natuurlijk.

De nieuwe campagne ging van start op 19 september 2016. De spot is de komende maanden te zien op televisie en in bioscopen. Tegelijk zijn er een reeks radiospots en een campagne op Facebook die op een meer ludieke manier de boodschap ondersteunen.

Bedoeling van de campagne is om mensen opnieuw te herinneren aan de echte redenen waarom we sorteren: omdat recyclage goed is voor het milieu, en de toekomst van onze planeet. Onderzoek wijst immers uit dat consumenten niet altijd de link liggen tussen hun sorteergedrag en de voordelen voor het milieu (en de generaties die na ons komen).

Ontdek de campagne